Usługi

Usługa umożliwi klientom podjęcie prac badawczo-rozwojowych na rzecz rozwoju i popularyzacji cyfrowej edukacji, obejmujących zarówno aspekt percepcyjny dwóch podstawowych modalności (wzrok i słuch), jak również motoryczny (np. analiza ruchu, koordynacji wzrokowo-ruchowej), w różnych obszarach funkcjonowania ucznia/studenta/kursanta na styku z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.  Badania mogą obejmować wykorzystanie aplikacji webowych, AR, VR i innych, w odpowiednio dobranej przestrzeni laboratoryjnej.
Prace badawczo-rozwojowe przeprowadzone będą mogły być na bazie innowacyjnych aplikacji klientów,  gieredukacyjnych, wirtualnych trenażerów zawodowych i innych stanowiących podstawy dla uczniowskich eksperymentów.
Usługa świadczona jest w oparciu o infrastrukturę laboratorium, w szczególności platformę wirtualnej rzeczywistościi platformę wizualizacji i interakcji umożliwiające tworzenie, uruchamianie i testowanie prototypów aplikacji i usług dla edukacji oraz sprzętowo-programową platformę badawczą Regionalnych „Żywych” Laboratoriów, która pozwoli na analizowanie funkcjonowania uczniów/studentów/kursantów w kontekście badanych aplikacji. 

Podobnie jak wcześniejsza usługa Laboratorium nr 4, usługa ta odnosi się do badania funkcjonowania ucznia w kontekście nowoczesnych produktów, usług i aplikacji dla edukacji, również w przestrzeni i z wykorzystaniem aparatury i labu, ale w tym przypadku badania odbywają się przy udziale i wsparciu ekspertów laboratorium. Druga z usług zakłada wykorzystania Platformy badawczej i współpracy ze specjalizowanymi ośrodkami edukacyjnymi dla badania szczególnych potrzeb edukacyjnych grup uczniów, dla których zastosowanie standardowych metod i pomocy nie jest możliwe lub nie przynosi zadawalających efektów